|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Carolinewilmink
|
Berichttitel: Pad gevonden op de stoep en in mijn tuin gezet Geplaatst: 28 jun 2015, 22:12 |
|
|
Vanmiddag vond ik een pad op de stoep verderop in de straat. Misschien was hij op weg naar een tuin? Ik was bang dat iemand er op zou gaan staan daarom heb ik hem opgepakt en mee naar huis genomen om hem bij ons in de tuin los te laten. Ik woon een blok huizen verder. Ik heb in het tuincentrum een paddenhuis gekocht en dat op een schaduwrijke plek onder planten gezet en vervolgens de pad daarin laten kruipen. Volgens mij zit hij daar nu al de hele dag. Ik maak mij zorgen omdat ik nu bang ben dat ik de pad uit zijn omgeving heb gehaald. Mijn tuin is behoorlijk afgesloten. Er is wel een kier onder de tuindeur maar die is niet heel hoog. Verder zitten er nog wat ruimtes tussen de schutting naar de tuin van de buren maar zou hij die vinden als hij weg wil? Volgen mij heb ik best een lekkere rustige tuin voor een pad maar doe ik er verstandiger aan hem weer terug te zetten op de plek waar ik hem heb gevonden? Of kan ik hem in mijn tuin laten.
Mvrgr Caroline
|
|
Omhoog |
|
|
Wilma
|
Geplaatst: 29 jun 2015, 10:15 |
|
|
Site Admin |
|
|
Welkom op het kikkerforum, Caroline
Padden zie je normaal gesproken pas tegen de schemering 'aan de wandel' op zoek naar eten. Dat hij de hele dag in het paddenhuis is blijven zitten is dan ook wel normaal. Ik weet niet of je toen het donker was nog eens hebt gekeken maar ik denk dat hij er toen niet meer in zat. In tuinen is er volop eten voor ze te vinden. Een huizenblok verder is niet zo'n grote afstand voor een pad. Als hij het om de een of andere reden niet naar zijn zin heeft dan trekt hij wel verder en dan is een kier al genoeg om te vertrekken.
_________________ Ik geloof niet in prinsen, ik geloof in kikkers.
|
|
Omhoog |
|
|
Carolinewilmink
|
Geplaatst: 30 jun 2015, 20:23 |
|
|
Dank je voor het antwoord. Ik heb inderdaad 's avonds even gekeken maar hij zat er inderdaad niet meer in. Ik heb hem niet meer gezien dus ik vermoed dat hij weg is gegaan. Ik woon op een hoek en de stoep waar ik hem vond was aan de andere kant van de straat. Misschien heeft hij zijn oorspronkelijke route weer gevonden. Wel vreemd dat ik hem op klaarlichte dag met behoorlijk wat zon op de stoep heb gevonden. Misschien wakker geworden van iets. Ik hoop dat het goed met hem gaat. Nu zit ik met een leeg paddenhuis, zucht. Nu maar hopen dat een andere pad de woning wel ziet zitten en erin trekt. Ik was zo blij met eindelijk een pad in mijn tuin :-)
|
|
Omhoog |
|
|
Wilma
|
Geplaatst: 01 jul 2015, 09:29 |
|
|
Site Admin |
|
|
Het is inderdaad vreemd dat hij overdag in de zon rondliep, wie weet komt er vandaag of morgen vanzelf een pad of een bruine kikker je tuin ingewandeld.
_________________ Ik geloof niet in prinsen, ik geloof in kikkers.
|
|
Omhoog |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|