Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 15 aug 2022, 00:34

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » kikkers in tuin

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: kikkers in tuin
BerichtGeplaatst: 27 jun 2011, 09:59 

Hallo,

Heb een vraag, ik heb kikkers in mijn tuin, dit zijn volwassen exemplaren maar ook kleintjes, nu vraag ik me af hoe die dieren dit overleven, en hoe die kleintjes er komen, want heb geen vijver ook niet in de buurt,deze dieren zitten al jaren in mijn tuin, ben er overigens wel blij mee.
Vind het prachtige dieren, de kleintjes zijn tegen zwart aan, en de grote lichtgroen. Kan ik verder wat ondernemen die dieren het verder naar hun zin te maken.

Groet Wim

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jun 2011, 12:32 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Wim

Padden en bruine kikkers leven het grootste gedeelte van het jaar op het land. Ze leven van allerlei insecten, spinnen en slakken in je tuin.

Er is waarschijnlijk toch wel ergens een vijver of sloot in de buurt want voor de voortplanting hebben ze in ieder geval water nodig en in droge en of warme periodes gaan ze ook graag naar het water om af te koelen en uitdroging te voorkomen.

Bruine kikkers en padden schuilen overdag graag op een vochtige plek om dan tegen de avond op jacht te gaan. Je kunt ze helpen aan een fijne schuilplek door de tuin wat 'rommelig' te laten en hier en daar wat gestapelde stenen en dakpannen neer te leggen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » kikkers in tuin