Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 27 mei 2020, 05:06

Forumoverzicht » Padden » Padden » Pad onder de grond

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Pad onder de grond
BerichtGeplaatst: 02 apr 2010, 20:21 

Zojuist ben ik in de tuin van mijn ouders onder de grond een pad tegengekomen die blijkbaar nog aan zijn winterslaap bezig was. Op het moment dat hij bloot kwam te liggen werd hij steeds actiever. Ik heb hem toch maar weer ingegraven. Nu vroeg ik me af of ik daar goed aan heb gedaan. Kortom; kan een pad onder de grond gedurende lange tijd overleven en zich ook weer uitgraven komen wanneer zijn winterslaap is verstoord?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 apr 2010, 10:00 

ik denk dat als je het niet te hard aanstampt dat de pad zich wel weer kan uitgraven, ik persoonlijk had er dan voor gezorgd dat de pad gewoon een nieuwe plek kon zoeken, zo weet je zeker dat hij niet stikt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 apr 2010, 11:37 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Nederluv

Waarschijnlijk was het een jonge pad, de eerste jaren doen padden nog niet mee aan de voortplanting en worden ze wat later wakker.

Padden kunnen zeker lange tijd onder de grond overleven en zich zelf weer uitgraven. Als je de grond losjes terug geschept hebt moet dat geen probleem zijn. De grond teruggooien is ook een logische eerste reactie maar door het verstoren van de winterslaap worden ze wel zwakker. Nu hij al wakker was zou het misschien beter geweest zijn het verder aan hem zelf over te laten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » Padden » Padden » Pad onder de grond