Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 15 dec 2019, 00:15

Forumoverzicht » Padden » Padden in de tuin » Padje in mijn tuin

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Padje in mijn tuin
BerichtGeplaatst: 25 jun 2012, 09:15 

Ik heb zonet een padje in mijn voortuin gevonden, aangezien daar veel katten lopen en auto's rijden heb ik maar bedacht hem in mijn achtertuin te zetten.
We hebben een vijver en een moerasje in de tuin maar ik heb gehoord dat padden daar niet zo van houden. Ik heb hem nu op het grasveldje gezet. Maar wat is nou eigenlijk de ideale plek om zo'n padje neer te zetten?

groetjes Annelies

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jun 2012, 09:58 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Annelies

Een pad leeft na de voortplantingstijd op het land. Een achtertuin is prima mits er vochtige donkere plekjes zijn, zoals een stapel stenen of houtstronken. Daar kan hij zich overdag verschuilen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jun 2012, 15:51 

Annelies184 schreef:
Ik heb zonet een padje in mijn voortuin gevonden, aangezien daar veel katten lopen en auto's rijden heb ik maar bedacht hem in mijn achtertuin te zetten.
We hebben een vijver en een moerasje in de tuin maar ik heb gehoord dat padden daar niet zo van houden. Ik heb hem nu op het grasveldje gezet. Maar wat is nou eigenlijk de ideale plek om zo'n padje neer te zetten?

groetjes Annelies

Ik kan je gerust stellen Annelies, ik heb ook een vijver en een moerasje en de padden zijn er dol op; sterker nog: ze kunnen niet zonder. Als het maar even droog weer is, zitten ze in de vijver. Ik heb daar recent 2 leuke video's van gemaakt: Pad zoekt verkoeling en Pad op visite. Ze zijn te vinden op mijn Youtube-kanaal: sloopwych47. Zorg wel dat ze er gemakkelijk uit kunnen; dus geen steile kanten of een loopplankje of wat stenen. Overigens heb ik wel een wilde begroeide achtertuin waar ze zich makkelijk onder beplanting en platte stenen kunnen verbergen; want ook bij ons struinen katten door de achtertuin.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jun 2012, 10:52 
Site Admin

Om af te koelen of uitdroging tegen te gaan zal de pad inderdaad ook graag een duik in de vijver nemen.

Leuke video's sloopwych47!
Ik heb een youtube knop toegevoegd, als je het leuk vindt kun je nu ook een youtube filmpje hier op het forum laten zien door de code tussen
Code:
[youtube] en [/youtube]
te zetten, alleen de code die achter v= staat.
Voor de video van het padje zou dat bijvoorbeeld
Code:
[youtube]Hk1MVYgkAmg[/youtube]
zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jun 2012, 12:15 

Helemaal geweldig! Bedankt voor de informatie!
Er zitten volgens mij trouwens ook kikkertjes in de tuin! Ik zag vanochtend iets wegspringen toen ik over het bruggetje liep!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Forumoverzicht » Padden » Padden in de tuin » Padje in mijn tuin