Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 09 dec 2019, 06:18

Forumoverzicht » Padden » Padden in de tuin » kikkers en padden in tuin en erger klein zwembad

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: kikkers en padden in tuin en erger klein zwembad
BerichtGeplaatst: 20 aug 2011, 15:20 

hallo ik ben nieuw hier en ik heb een vraag.
begin dit jaar (april) hebben we een zwembad van 240meter rond weg gezet voor mijn kinderen.
in mei ondekte ik dat er kikkerdril en of paddendril (heb er echt geen verstand van) in het water lag. (gloor, en andere spul gewoon gebruikt dat nodig is om het water reinig en schoon te houden) bij het schoonmaken van het water (het was heel vies en goor al dat spul mijn kinderen konden echt niet meer in zwemmen :( ) kwamen 3 padden en of kikkers onder de rand vandaan :? sorry maar het liefst wilde ik ze meppen met de schop (heb ik niet gedaan hoor maar toch) nu is er al een tijdje geen weer geweest voor het zwembad maar toch kom ik elke dag wel kikkers en of padden in mijn tuin tegen..

hoe kan ik ze uit mijn tuin houden?
ik heb geen planten in mijn tuin (wegens allegie en ziekte kinderen)
alles is betegeld. nergens een stukje grond alleen houte schutting en stenen schuur. en ja met warme dagen een zwembadje..
woon nu 3 jaar hier en dit jaar heb ik er pas last van..
(mijn zieke gehandicapte kind pakt ze en steek het in de mond :? )

HELP wat moet ik doen om ze niet meer tegen te komen? om nu met een schop op hun kop te slaan is ook niet leuk voor ze.. en sorry voor kikkers liiefhebbers :oops: ik heb er echt last van mijn kinderen gaan voor het dier.. als er geen goede veilige manier is om ze te verdrijven. dan moet ik helaas harde grote stappen nemen om er van af te komen..

daarom HELP wat is een goede diervriendelijke manier om ze uit mijn tuin te krijgen??
geen zwembad is geen optie die heb ik ook al 5 jaar en de padden en kikkers pas dit jaar..

graag advies

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 aug 2011, 12:04 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Johanna

Alhoewel ik begrijp dat in jouw situatie kikkers of padden in de tuin niet wenselijk zijn wil ik er allereerst toch graag op wijzen dat kikkers beschermde dieren zijn die je niet mag verstoren, laat staan doodmaken.

Een geheel betegelde tuin zonder borders of schuilhoekjes is niet kikkervriendelijk, waarschijnlijk zijn ze mede door het warme, droge voorjaar, dus op het water afgekomen. Wellicht helpt het goed afdekken van het zwembad voorkomen dat dit het volgende jaar opnieuw gebeurt.

Misschien kun je het beste even contact openemen met Ravon voor hulp bij het verplaatsen van de kikkers of padden die je nu in de tuin hebt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » Padden » Padden in de tuin » kikkers en padden in tuin en erger klein zwembad