Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 12 jul 2020, 02:48

Forumoverzicht » Padden » Padden » Een pad in onze tuin

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Een pad in onze tuin
BerichtGeplaatst: 09 apr 2009, 19:10 

Ik heb sinds een week of zo ontdekt dat er een pad in onze tuin loopt. Ik heb hem ontdekt door onze katten. Onze katten vinden hem interesant maar meer ook niet. Vorige week toen ik 's-avonds de schuifpui open had kwam hij tot twee keer naar binnen gehopt. De eerste keer had ik hem weer achter in de tuin terug gezet en ja hoor, na een tijdje kwam hij weer binnen hoppen. Zou hij weg willen uit de tuin? We hebben in de tuin een fontein staan die alleen aan staat als we buiten zijn. Binnen hebben we een drinkfontein voor de katten die eigenlijk altijd aan staat.

Mijn vraag is eigenlijk het volgende:
Onze tuin is een ommuurde tuin. Je kunt niet vanuit de tuin naar de weg toe ofzo. Ik vraag me dus ook af hoe hij onze tuin binnen is gekomen. En zoekt hij nu een misschien naar buiten? Gezien hij al twee keer naar bnnen hopte.
Ik las dat padden trekken in de paringstijd vandaar dat ik dat vraag. Wij wonen in een waterrijke buurt met vijvers en sloten. Dus ik vroeg me af of ik hem moet vangen en bij een sloot bij ons in de buurt moet zetten

Ik vind het verder geen probleem dat hij in onze tuin zit. Ik denk dat er voldoende voedsel is voor de pad. Genoeg insecten en slakken. Dus dat zit denk ik wel. Ik vind het zelfs wel leuk....

Maar ik ben benieuwd wat het beste is voor de pad.

groeten,

Linda

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 apr 2009, 20:29 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Linda

Als die pad vanzelf is binnengekomen in de tuin, ondanks dat ie ommuurd is, dan denk ik dat ie er in principe ook zelf uit zou moeten kunnen komen als die dat wil.

Padden lopen sowieso wel eens naar binnen, waarschijnlijk omdat het binnen lekker warm is :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » Padden » Padden » Een pad in onze tuin