Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 20 sep 2019, 03:04

Forumoverzicht » Padden » Padden in de tuin » begint op overlast te lijken

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: begint op overlast te lijken
BerichtGeplaatst: 11 okt 2011, 20:23 

Sinds 1 maart wonen we in een ander huis. We moeten overpad verlenen aan onze buren maar zo naar het nu lijkt ook aan padden. Begin maart en april gingen ze allemaal richting het Zuid- Oosten en nu naar het Noord-Westen. Het zijn er echt honderden in de afgelopen maanden. Regematig slaan ze ook rechts af, de voordeur in, en ik heb er per ongeluk al tientallen vermoord omdat ze tussen de deur of op de deurmat zitten. Ik vind dat hartstikke zielig maar maar ook vies het begint nu toch redelijk op een plaag te lijken. Wat kan ik hier aan doen?
Karin

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 okt 2011, 11:57 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Karin.

Padden trekken in het voorjaar massaal naar een plek waar ze kunnen paren. Na de paring gaan ze op zoek naar een zomerverblijf op land, waar ze tegen de avond op jacht gaan. Ongeveer in de maand juni zijn alle jonge padjes klaar met de metamorfose en komen ook aan land.

Dat ze tijdens deze trektochten over jouw pad komen, en ook wel eens naar binnen wandelen, daar is niets aan te doen. Ze zijn instinctief bezig, zoals ze dat 65 miljoen jaar geleden ook al deden.

Binnenkort gaan ze in winterslaap, pas in het voorjaar zul je weer padden zien die naar het voortplantingswater gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » Padden » Padden in de tuin » begint op overlast te lijken