Vorige week vonden wij 3 "verschroeide" padden in onze tuin. Daar leek het tenminste op! Volledig opgedroogd en versteend in verschillende houdingen. Weet iemand misschien wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn? Is het iets dat ook bij kikkers kan voorkomen? Wij hopen alleszins van niet want we hebben jaarlijks kikkerdril in ons kleine vijvertje en zouden het vreselijk vinden moest daar verandering inkomen. Alvast bedankt voor een eventueel antwoord!
"Verschroeid" zal vast niet. Dieren die last van de hitte krijgen kruipen veilig weg, aangenomen dat er geschikte schuilplekjes zijn.
Kikkers en padden drogen ook niet bepaald aantrekkelijk op als ze dood zijn. Maar menselijke mummies ook niet.
Doodsoorzaak is koffiedik kijken. Als er meerdere dode dieren zijn, dan lijkt een ziekte voor de hand liggend, maar ook sommige katten zijn bedreigend. In mijn omgeving hangt het van de kat af. De een is totaal niet geïnteresseerd, maar ik ken er ook een die kikkers vangt en ze keurig onder het bed van de bazin legt. (Die IK dan mag komen vangen....) Meestal leidt dat tot verwondingen.