Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 13 jun 2025, 16:09

Forumoverzicht » Padden » Padden » Vijver dempen met veel padden: hoe en wanneer

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vijver dempen met veel padden: hoe en wanneer
BerichtGeplaatst: 30 apr 2017, 10:38 

Hallo kikkersite,
Mooie site allereerst. In de tuin bij ons nieuwe huis zit een kleine vijver van ong 1 bij 1m die we willen weghalen ivm onze kleine kinderen. De vijver zit vol met padden, kikkervisjes en kikkerdril, en hier willen we graag rekening mee houden. We kunnen op zich best wachten totdat de padden groot genoeg zijn om zich uit de voeten te maken. Vraag is per wanneer dat ongeveer is? Vraag 2: als we eerder willen beginnen, hoe kunnen we dan het beste omgaan met het paddenleven in de vijver?
Ik hoor graag,
Groeten,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 mei 2017, 09:05 
Site Admin

Hallo Gilo,

Het kikkerdril en de kikkervisjes die nu in de vijver zitten zijn waarschijnlijk van padden en/of bruine kikkers omdat groene kikkers wat later met de voortplanting beginnen.

De meeste kikkervisjes van padden en bruine kikkers zijn eind juni klaar met de metamorfose. Het zou fijn zijn als jullie tot die tijd zouden kunnen wachten.

Als er in de directe omgeving geschikt voortplantingswater is dan kun je het dril en de kikkervisjes daar naar toe verhuizen. Anders staat hier hoe je ze kunt opvoeden in een aquarium: viewtopic.php?f=22&t=425

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 mei 2017, 12:11 

Ok, dank voor je antwoord!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » Padden » Padden » Vijver dempen met veel padden: hoe en wanneer