Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 18 mei 2025, 06:40

Forumoverzicht » Padden » Padden » Padjes in garage

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Padjes in garage
BerichtGeplaatst: 01 jul 2016, 13:36 

Ik word erg vrolijk van de rondspringende padjes. Bij mij zag ik ze vorige week en nog steeds in de garage. Ik help ze om buiten te komen.(ze moeten nl.n hoge drempel over) en zet ze dan in de tuin. Daar kom ik ze ook overal tegen. Ik vraag me dus wel af waarom ze in m'n garage zitten. Zijn ze daar soms uitgekomen? Of is het op n route( dat ze er aan de ene kant ingaan en aan de andere kant uit willen?). Ik zie nog steeds groepjes bij de deuren/ beschutting van de warme muren? zitten. Ik beschouw ze niet als overlast of ben ik naïef. Heb ook veel naaktslakken. Doe 2x per dag n rondje door de tuin, verzamel ze en gooi ze over de sloot in het weiland. Voor mij valt het allemaal onder natuurbeleving

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jul 2016, 14:06 
Site Admin

Welkom op het kikkerforum, Durske
Leuk dat je geniet van de padjes!

Padden verstoppen zich overdag. Ze komen pas tegen de schemering te voorschijn om te gaan jagen. Het zou kunnen dat ze de garage als een goeie plek ervaren om zich overdag te verschuilen. In dat geval help je ze juist niet door ze goed bedoeld in de tuin te zetten. Ze kunnen overigens ook behoorlijk klauteren. Zelf hebben we bielzen in de tuin gehad waar ze, weliswaar met wat moeite, tegenop klommen.

Kikkers en padden zijn koudbloedig, ze kunnen hun temperatuur alleen regelen door warmere of koelere plaatsen op te zoeken.

Padden eten overigens ook graag (naakt)slakken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jul 2016, 18:46 

Wilma schreef:
Welkom op het kikkerforum, Durske
Leuk dat je geniet van de padjes!

Padden verstoppen zich overdag. Ze komen pas tegen de schemering te voorschijn om te gaan jagen. Het zou kunnen dat ze de garage als een goeie plek ervaren om zich overdag te verschuilen. In dat geval help je ze juist niet door ze goed bedoeld in de tuin te zetten. Ze kunnen overigens ook behoorlijk klauteren. Zelf hebben we bielzen in de tuin gehad waar ze, weliswaar met wat moeite, tegenop klommen.

Kikkers en padden zijn koudbloedig, ze kunnen hun temperatuur alleen regelen door warmere of koelere plaatsen op te zoeken.

Padden eten overigens ook graag (naakt)slakken.

ik zie ze de hele dag door de tuin huppen. moet echt oppassen waar ik loop.De drempel is van kunststof, dus daar komen ze niet overheen. in de tuin zijn genoeg planten om zich onder te verstoppen.
Mijn eigenlijke vraag is nog steeds of ze zijn uitgekomen in de garage? Waarom waren ze daar in zo grote getale?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jul 2016, 09:33 
Site Admin

Padden leggen net als kikkers hun eitjes in het water. Uit die eitjes komen na een tijdje eerst kikkervisjes. Langzaam veranderen die kikkervisjes in een pad. Je kunt er hier meer over lezen: http://www.kikkersite.nl/metamorfose.php
Daarna leven ze de rest van het jaar op het land.

Zijn het wel padjes eigenlijk? Heb je misschien een foto?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Padjes in garage
BerichtGeplaatst: 05 jul 2016, 10:03 

Zie mail

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 jul 2016, 11:03 
Site Admin

Op de foto die je me hebt gestuurd staat inderdaad een padje. Ik denk nog steeds dat ze de garage als verstopplek gebruiken omdat je padden normaal gesproken niet overdag in je tuin ziet.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Ingestuurde foto van Durske
IMG_20160705_092853.jpg
IMG_20160705_092853.jpg [ 408.09 KiB | 18623 keer bekeken ]

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Padjes in garage
BerichtGeplaatst: 05 jul 2016, 11:49 

Tsja,misschien tegendraadse padjes, een nwe ondersoort? Ze gaan echt op het licht af.zodra de schuurdeur opengaat gaan ze naar buiten aan de lage kant. Gisteren doken er een stel kauwen m'n tuin in. De één z'n brood....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Forumoverzicht » Padden » Padden » Padjes in garage