Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 22 mei 2025, 07:43

Forumoverzicht » Padden » Padden » paddentrek

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: paddentrek
BerichtGeplaatst: 14 apr 2013, 18:27 

Afgelopen week heeft de paddentrek zich gelukkig hersteld. Door de kou hadden de padden zich weer ingegraven. Maar nu zijn ze er klaar voor! En wij ook. Al meer dan 10 jaar zijn mijn man en ik 'padvinders' en 'kikkervinders'. Dankbaar werk. We hebben dit jaar al meer dan 150 dieren gered.
In onze vijver is het ook erg druk. Veel kikkers van verschillende leeftijden en zelfs een watersalamander.
Omdat er niet genoeg voer was en ik niet wilde dat ze elkaar gingen opeten, hebben we vorig jaar onze borelingen bijgevoerd met vissenvoer, dat ging er wel in. Was wel leuk, wanneer ze je zagen kwamen ze al naar je toe. Ik denk dat we wel meer dan 200 kikkervisjes hadden.
Nu afwachten wat dit jaar brengt.
Vanavond gaan we in ieder geval weer paddoën.....
Truus/Max

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 2013, 09:49 
Site Admin

Wat fijn toch dat er mensen zijn die de padden en kikkers elk jaar helpen tijdens de paddentrek.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: weer kikkers/padden gered
BerichtGeplaatst: 15 apr 2013, 11:13 

Verslagje van gisteravond. Wij hebben zo'n 50 padden en 4 kikkers gered. Jammer genoeg waren er ook twee verkeersslachtoffers. 1 pad en 1 kikker. De kikker zat helemaal vol met eitjes, die lagen naast zijn lichaampje.... Zo zielig en jammer.... Dat vind ik dan wel moeilijk. Dat je ze niet allemaal kunt redden.
Wanneer we aan het paddoën zijn krijgen we veel positieve reacties, zelfs gaan mensen met ons meezoeken. Gisteren kwamen we 2 jongens van zo'n 16 jaar tegen. Ze vroegen wat we aan het doen waren. Ik legde het uit. "Doet u dat in uw eigen vrije tijd? Voor niets? En waarom?" Ik legde uit dat padden en kikkers beschermde dieren waren en onmisbaar (zoals alle dieren) en zei, dat wij dit al jaren deden en heel gewoon vonden. Naderhand liepen ze voor ons uit en keken met ons mee en vonden 3 padden. Dat verwacht je toch niet van 2 stoere pubers, maar het gebeurt wel!
En mensen in auto's gaan langzamer rijden, dat scheelt echt, omdat de dieren door de snelheid van de auto worden meegezogen en dan zwaargewond raken en/of dood gaan.
Truus

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » Padden » Padden » paddentrek