Auteur |
Bericht |
Wilma
|
Geplaatst: 11 apr 2011, 09:23 |
|
 |
Site Admin |
 |
|
 op het kikkerforum, Lynn en Britt Zwembadwater lijkt me niet optimaal dus ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om water uit de sloot te nemen, hoor.
_________________ Ik geloof niet in prinsen, ik geloof in kikkers.
|
|
Omhoog |
|
 |
lynn en britt
|
Geplaatst: 11 apr 2011, 17:06 |
|
|
 wilma Ze beginnen te vormen dus dat is in ieder geval gelukt nu hopen dat ze helemaal uitkomen groetjes lynn en britt
|
|
Omhoog |
|
 |
lynn en britt
|
Berichttitel: hoe kan ik het beste de kikkervisjes verschonen ? Geplaatst: 12 apr 2011, 08:41 |
|
|
Hoe moet ik de kikker visjes verschonen kan dat gewoon met een klein visnetje om ze zo over te plaatsen? naar schoonvijver water ? Alvast bedankt
|
|
Omhoog |
|
 |
tinoor
|
Geplaatst: 12 apr 2011, 08:55 |
|
|
hee wij zijn tinoor.
wij gaan voor school een onderzoek doen over kikkers. we gaan kijken naar het verschil tussen de groei van de kikkervisjes van padden en kikkers. moeten we de kikkervisjes van padden ander eten geven? en moeten ze een andere leefomgeving? alvast bedankt
xxxx tinoor
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilma
|
Geplaatst: 12 apr 2011, 09:21 |
|
 |
Site Admin |
 |
|
@lynn en britt, ja, met een klein visnetje gaat dat wel handig.  @Tinoor, nee, voor paddenvisjes kun je precies hetzelfde doen als voor kikkervisjes. Als jullie verschillen ontdekken, wil je ze dan hier op het forum laat weten?
|
|
Omhoog |
|
 |
tinoor
|
Geplaatst: 12 apr 2011, 14:40 |
|
|
hee wilma
dankjewel, we zullen het melden als er verschil is tussen padden en kikkers
xx
|
|
Omhoog |
|
 |
flobir
|
Geplaatst: 12 apr 2011, 16:16 |
|
|
Hoi Lynn en Britt , Zelf heb ik vorige week (zoals ook vorig jaar) een aquarium met kikkerdril in de kleuterklas bij mijn kleinzoon neergezet. het water daarin verschoon ik om de andere dag.dat doe ik m.b.v. 2 jerrycans van 5 liter. de een vul ik met schoon water uit mijn vijver, de andere gebruik ik om het aquarium leeg te halen. dat doe ik d.m.v. een slangetje waarop ik aan het uiteinde een zeefje heb geplaatst. Ik hevel dus het ,,vuile ,,water uit het aquarium. (het slangetje leg ik opgerold in de bak,dat loopt vol , en met duim op de uiteinde ,zeefje onder water houdend loopt het water naar de lege container die iets lager geplaatst is dan het aquarium) Misschien iets om eens uit te proberen? groeten, en succes Pieter
|
|
Omhoog |
|
 |
lynn en britt
|
Geplaatst: 13 apr 2011, 09:25 |
|
|
hoi pieter
Dat is ook een idee die ga ik ook proberen ,het lukte ook wel met het schepnetje maar je neemt dan toch ook nog wat oud spul mee uit de bak ,maar waar laat jij dan de kikkervisjes ? groetjes lynn en britt
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilma
|
Geplaatst: 17 apr 2011, 09:37 |
|
 |
Site Admin |
 |
|
Vandaag kreeg ik een mailtje van een mevrouw uit het onderwijs, die jarenlang kikkerdril heeft op laten groeien in een kikkerbak in de schoolklas.
Ze schreef "Heb jouw tip van spinazie en komkommer geprobeerd maar dit laten ze liggen. Waar ze wel op duiken: een plakje tomaat! Binnen een halve dag is het binnenste weggevreten, de pitjes en schil laten ze liggen!"
Omdat verschillende mensen hier op het forum wel succesvol komkommer en spinazie hebben gevoerd laat ik dat wel staan maar zal ik tomaat er bij zetten in het beginbericht.
|
|
Omhoog |
|
 |
DarkBever
|
Geplaatst: 25 apr 2011, 20:36 |
|
|
Ik lees overal dat kikkervisjes in de schaduw moeten, mijn vijver staat in de volle zon... of is dat niet van toepassing voor vijvers?
|
|
Omhoog |
|
 |
Miess
|
Geplaatst: 26 apr 2011, 07:31 |
|
|
hangt er vanaf hoe groot de kom is en hoeveel kikkervisjes je hebt...
_________________ Ik heb kikkervisjes en het is zo leuk! en dit forum is leuk!!!!!!!!!!!!1
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilma
|
Geplaatst: 26 apr 2011, 10:56 |
|
 |
Site Admin |
 |
|
@DarkBever, nee dat is niet van toepassing voor kikkervisjes in een vijver.
@Miess, een kom die in de zon staat heeft al snel te weinig zuurstof, dus altijd in de schaduw zetten.
|
|
Omhoog |
|
 |
Miess
|
Geplaatst: 26 apr 2011, 14:20 |
|
|
Ik had toen nog geen informatie gevonden over kikkervisjes, ik ben nu al een stuk wijzer geworden en zie nu dat dat een volkomen fout antwoord van me is geweest...
_________________ Ik heb kikkervisjes en het is zo leuk! en dit forum is leuk!!!!!!!!!!!!1
|
|
Omhoog |
|
 |
flobir
|
Geplaatst: 27 apr 2011, 20:19 |
|
|
Hallo lynn en britt , allereerst sorry voor de wat late reactie op jullie vraag. Ik laat een laagje water van ongeveer een halve cm in het aquqrium achter.Door de zuigwerking van het slangetje haal ik toch veel vuildeeltjes van de bodem af.Ik heb een dun laagje zeoliet op de bodem geplaatst (had ik nog over uit van de vijver en dit neemt vrij veel ammoniak uit het water op) en daartussen blijft het water staan met de kikkervisjes . Dit is de derde week dat het aquarium in de klas staat ze groeien als kool !! groetjes pieter
|
|
Omhoog |
|
 |
polofreak
|
Geplaatst: 16 mei 2011, 18:45 |
|
|
Mijn kikkervisjes eten naast komkommer en tomaat ook brood! was de vissen aan het bijvoeren terwijl ik zelf een bammetje at, en ging meteen ff langs de kikkervisjes, binnen een paar minuten zaten ze er met z'n allen bovenop!
de kikkervisjes zelf zijn nu zo'n 3 á 4 weken oud, wanneer krijgen ze ongeveer de eerste pootjes? rond deze tijd toch al wel? zie iig nog niets (A)
wat is overigens de ideale temperatuur voor deze beesies?
|
|
Omhoog |
|
 |