|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Wilma
|
Berichttitel: Goudvissen gratis af te halen Geplaatst: 21 apr 2010, 11:25 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Omdat we binnenkort gaan verhuizen en de nieuwe bewoner het niet zo op vijvers heeft zoeken wij een nieuw tehuis voor onze goudvissen.
Het zijn een stuk of 15 al wat grotere vissen die een ruime vijver gewend zijn.
Kun en wil je ze een nieuwe leefplek bieden, stuur me dan even een privéberichtje voor de adresgegevens.
_________________ Ik geloof niet in prinsen, ik geloof in kikkers.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gert
|
Geplaatst: 21 apr 2010, 11:35 |
|
|
Goudvissen (karperachtige, woelt in de bodem) of goudwindes (zwemt aan het oppervlak, jaagt op insecten en zo)? Goudwindes zijn bij mij welkom; goudvissen wat minder omdat ze met hun voedselzoekgedrag voor troebel(er) water kunnen zorgen. Goudvissen zijn meestal roder, wat dikker/boller, trager en hebben vaak wat "meer staart en vin". Windes zijn langer, slanker, wat meer licht oranje/metallic, zeer snel, zwemmen in scholen. Hierbij een link m.b.t. windes: http://tinyurl.com/y47mc6b
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Wilma
|
Geplaatst: 21 apr 2010, 11:57 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Helaas... het zijn echt goudvissen.
Je hebt gelijk, goudvissen zijn vanwege hun gewoel eigenlijk niet zo geschikt voor in een vijver, maar we vinden ze erg leuk en hebben dat altijd op de koop toegenomen. We zijn niet bepaald honkvast en hebben al een aantal vijvers gehad en altijd kwamen er een paar goudvisjes in.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gert
|
Geplaatst: 21 apr 2010, 12:07 |
|
|
Dan moet ik je denk ik teleurstellen; 15 grotere goudvissen worden mij dan teveel van het goede Wie weet iemand anders in dit forum, of anders een op vijvers gericht forum bezoeken en daar navragen?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Wilma
|
Geplaatst: 21 apr 2010, 12:15 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Lijkt me een goed plan om het op een vijverforum te proberen, ga ik doen.
Voor het eerst ben ik blij dat we geen kikkers in de vijver hebben, dat probleem hoef ik nu in elk geval niet op te lossen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gert
|
Geplaatst: 22 apr 2010, 08:28 |
|
|
|
en eventueel op Marktplaats. Ik had eens na een vijveropruiming veel waterlelieplanten en snoekkruid over; weggooien of weggeven? Op marktplaats gezet en binnnen enkele dagen was ik alles kwijt. Zij blij (gratis planten), ik blij (ik was er snel en makkelijk van af gekomen).
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Wilma
|
Geplaatst: 22 apr 2010, 17:21 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
De tip van Marktplaats heeft gewerkt, ze worden maandagochtend opgehaald, door iemand met ook een grote vijver. Dat vond ik fijn te horen want ik wil wel zeker weten dat ze goed terecht komen.
Bedankt voor het meedenken, super.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gert
|
Geplaatst: 22 apr 2010, 17:52 |
|
|
Fijn voor jullie en de vissen. Middels "gratis" op Marktplaats ben ik al kwijt geraakt: -als gemeld een vracht vijverplanten -13 m3 geel zand; de "krijger" moest het zelf uitscheppen en ophalen (container) -2 ton klinkertjes, deels met cement aan elkaar gezet -een afgedankte maar nog redelijk werkende wasmachine Steeds twee partijen blij; wij (we zijn er gemakkelijk en zonder kosten vanaf gekomen) en zij (ze zijn er gratis aangekomen)
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
chaimel
|
Geplaatst: 22 apr 2010, 19:51 |
|
|
|
ga je verhuizen wilma?? mag ik weten waarom, je woont zo mooi
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Wilma
|
Geplaatst: 23 apr 2010, 10:01 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Soms gebeuren er onvoorziene dingen in je leven, we zouden ook liever gewoon hier blijven wonen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
chaimel
|
Geplaatst: 23 apr 2010, 20:49 |
|
|
ooh wat naar voor je sterkte ermee
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Cera Cera
|
Geplaatst: 06 aug 2010, 14:23 |
|
|
Gert schreef: en eventueel op Marktplaats. Ik had eens na een vijveropruiming veel waterlelieplanten en snoekkruid over; weggooien of weggeven? Op marktplaats gezet en binnnen enkele dagen was ik alles kwijt. Zij blij (gratis planten), ik blij (ik was er snel en makkelijk van af gekomen). Welke url is dat? En bestaat dat nog? Ik heb namelijk veel te veel papyrus en broedblad (kamerplanten) waar ik heel het huis mee zou kunnen vullen.. Ik heb ook veel rucola en munt.. Als er iemand wilt??
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Wilma
|
Geplaatst: 06 aug 2010, 15:05 |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
|
Het is marktplaats.nl
Maar ik denk niet dat het handig voor je is om op een Nederlandstalige advertentie-site te plaatsen, tenzij het Belgische Lier heel dicht bij de grens van Nederland ligt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Cera Cera
|
Geplaatst: 06 aug 2010, 17:33 |
|
|
Wilma schreef: Het is marktplaats.nl
Maar ik denk niet dat het handig voor je is om op een Nederlandstalige advertentie-site te plaatsen, tenzij het Belgische Lier heel dicht bij de grens van Nederland ligt. niet echt..
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 14 berichten ] |
|